فکر می کنید برای فعالیت در اینستاگرام مهارت خاصی لازم است ؟

اینستاگرام یکی از پر طرفدار ترین شبکه های اجتماعی در دنیا است . با جذب بیشتر دنبال کنندگان شما میتوانید تعامل بیشتری داشته باشید در نتیجه کاربرانی که علاقه مند به محصولات و خدمات شما هستند به راحتی می توانند صفحه شما را دنبال کنند .مدیریت پیج اینستاگرام از جمله کار هایی است که میتواند موفقیت پیج اینستاگرام شما را بالا ببرد . مدیریت اینستاگرام نیازمند شناخت الگوریتم اینستاگرام ، داشتن دانش روانشناسی ، و شناخت پرسونای مخاطب و توانایی کار با ابزار طراحی و فتوشاپ ، طراحی قالب های گرافیکی ، و عکاسی از محصولات است . ما در شرکت پیکی وب با داشتن تمام این مهارت ها موفقیت پیج اینستاگرام شما را تضمین می دهیم.

 

مدیریت اینسشتاگرام چیست ؟

برنامه‌ریزی و تحلیل‌های دقیق نتایج انتشار محتوا، پاسخگویی به نظرات کاربران و به طور کلی تعامل در اینستاگرام یکی از حیاتی‌ترین و البته زمان‌برترین بخش‌های اداره یک صفحه است که توسط مدیر یا همان ادمین یک صفحه انجام می‌گیرد.

چه کسی مدیریت پیج اینستاگرام را به عهده می‌گیرد؟

مسئولیت مدیریت پیج اینستاگرام به عهده ادمین پیج اینستاگرام است (ادمین خلاصه شده کلمه لاتین Administrator است.) بنابراین اگر خود شما یا شخص دیگری کار مدیریت صفحه را برعهده می‌گیرید، به اصطلاح ادمین هستید.
ادمین روزانه می‌تواند به اکانت رسیدگی کند و به کامنت‌ها یا دایرکت‌ها پاسخ دهد. نتیجه این تعامل اعتماد و وفاداری کاربران به صفحه شما است.
علاوه‌بر آن کیفیت فالورهایی که ادمین جذب می‌کند بدون شک بالاتر از ربات است. ربات توانایی تشخیص اکانت‌های فیک را از اکانت‌های اصلی ندارد. اکانت‌های فیک پس از مدتی توسط خود اینستاگرام حذف می‌شوند و پیج ممکن است با ریزش فالوور روبه‌رو شود. ربات‌ پیج اینستاگرام نمی‌تواند با کاربران تعامل دوستانه و صمیمی برقرار کند. اما ادمین برای ساخت این تعامل وقت و انرژی صرف می‌کند و در آخر هم نتایج مطلوب تری حاصل می‌شود.

مدیریت اینستاگرام :

طراحی گرافیکی
طراحی لوگو و تم اصلی پست و استوری‌های یکی از مهم‌ترین بخش‌خهای تولید محتوا در یک صفحه اینستاگرامی است. این کار توسط گرافیست انجام می‌شود و ادمین صفحه در بیشتر مواقع روی آن نظارت خواهد داشت.
تولید و انتشار منظم پست و استوری
محتوای متنی و تصویری متناسب با یک کسب و کار در جذب مخاطبان تاثیر زیادی دارد. گاهی اینکه بفهمیم چه محتوایی را چگونه منتشر کنیم ممکن است سخت باشد. حتی ممکن است به دلیل مشغله‌های دیگر نتوانیم بطور منظم پس بگذاریم. به همین دلیل راهکار مناسب می‌تواند مدیریت تولید و انتشار پست‌ها باشد که توسط ادمین پپیج اینستاگرام انجام می‌شود. البته مدیریت تولید محتوا به معنای آن نیست که خود ادمین باید درگیر طراحی گرافیکی پست‌ها شود. چرا که این کار باید به دست متخصص حوزه گرافیک انجام گیرد.
در نهایت حفظ نظم و کیفیت پست و استوری‌ها توسط ادمین بدون شک باعث پیشرفت خواهند شد.
آنالیز پیج‌های رقبا
برای اینکه جای خود را درمیان کاربران باز کنید،اول باید رقیب‌هایتان را شناسایی کنید. سپس برای مدیریت موثرتر یک صفحه‌تان لازم است نقاط قوت و ضعف آن‌ها را بشناسید و از فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی که شناسایی می‌کنید، برای رشد هرچه بیشتر خود استفاده کنید.
بسیاری از رقبای شما در بخش تعامل با کاربران و استفاده از تکنیک‌های مختلف جذب کاربران، آزمون و خطاهای زیادی داشتند که می‌توانید درس‌های زیادی از آن‌ها بگیرید و هزینه‌های خود را کاهش دهید
گزارش عملکرد ماهانه
مدیریت صحیح پیج اینستاگرام بدون شک به افزایش بازدهی یک کسب و کار کمک می‌کند. اما باید به یاد داشت که این کار به برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت نیاز دارد. به همین دلیل ادمین پیج اینستاگرام گزارش نتایج برنامه ریزی‌های کوتاه مدت را در پایان هر ماه در اختیار شما قرار می‌دهد. با بررسی گزارش‌های هر ماه می‌توان برنامه ریزی موثر‌تری برای ماه‌های بعد داشت.

چند مهارت مهم برای مدیریت اینستاگرام توسط خودتان :

کار با برنامه اینستاگرام
اولین قدم برای اینکه بتوانید یک پیج اینستاگرام را مدیریت کنید این است که به خوبی با برنامه اینستاگرام آشنا باشید. سعی کنید زیر و بم اپلیکیشن را یاد بگیرید. با الگوریتم اینستاگرام و نحوه هشتگ گذاری آشنا شوید. در نهایت هم کار کردن با قسمت‌هایی از اپلیکیشن که برای پیج‌های کسب و کار بسیار مهم است به خوبی تسلط داشته باشید. برای مثال: پست گذاشتن، استوری گذاشتن، گذاشتن تگ قیمت و اضافه کردن لینک به استوری.
Photoshop و Illustrator مهارت کار کردن با نرم‌افزارهای
فتوشاپ (Photoshop) و ایلستریتور (Illustrator) دو نرم افزار بسیار مهم برای تولید محتوای تصویری در اینستاگرام هستند. برای اینکه بتوانید در اینستاگرام تولید محتوا کنید باید تا حدی به این دو نرم افزار تسلط داشته باشید. یکی دیگر از نرم‌افزارهای بسیار کاربردی که برای ادیت فیلم در اینستاگرام از آن استفاده می‌شود پریمیر است. از پریمیر (Premier) برای ساخت ویدئوهای جذاب برای پست و استوری و آی‌جی‌تی‌وی استفاده کنید. البته ابزارهای ساده‌تری هم برای تولید محتوا وجود دارد که در اوایل کار می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. مثل سایت canva که برای تولید پست و استوری بسیار کارآمد است.
مهارت‌های نوشتاری
نوشتن کپشن پست‌ها و توضیحات استوری‌ها یکی از بخش‌های بسیار مهم کار تولید محتوا برای صفحه اینستاگرام است. همچنین باید بطور مداوم توضیحات قسمت بیو اینستاگرام را بروز کنید. پس لازم است هر دفعه با خلاقیت توجه مخاطب را در ابتدای بازدید از پیج جلب کنید. سعی کنید مهارت‌های نگارشی خود را تقویت کنید. نوشتن جملات جذاب و گیرا برای جذب کاربران حتما تاثیر گذاراند.
مهارت تعامل و برقراری ارتباط با مخاطب
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است و همان طور که از نامش پیداست همه چیز در مور ارتباط داشتن با دیگران است. با مخاطب تعامل واقعی داشته باشید. مثلا در کمترین زمان جواب کامنت‌ها و پیام‌های دایرکت را بدهید و نشان دهید که وجود آن‌ها چه قدر برایتان اهمیت دارد.
مهارت سازمان‌دهی
به عنوان ادمین پیج اینستاگرام باید همه برنامه‌ها و کمپین‌ها را از آغاز تا پایان با بالاترین بازدهی مدیریت کنید. می‌توانید از ابزارهای محتلفی مثل تقویم شبکه‌های اجتماعی برای برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی صفحه استفاده کنید.

مهارت تجزیه و تحلیل
در شروع گسترش شبکه‌های اجتماعی هیچ ابزاری برای سنجش و بررسی تاثیر پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک وجود نداشت. اما امروزه ابزارهای زیادی وجود دارند که هم در بررسی اطلاعات و هم در تولید محتوا به ادمین پیج اینستاگرام کمک می‌کنند. فقط کافی است که با این ابزارها آشنایی داشته باشید و به مرور زمان تسلط پیدا کنید. سپس میزان تعامل و اینکه چقدر در جذب مخاطبان موفق بوده‌اید را بررسی کنید.
سخن اخر :
مدیریت پیج اینستاگرام مهارتی است که نیاز به آموزش دارد. پس بهتر است این کار را به عهده کسی بسپارید که متخصص این کار است یا با تمرین موارد مختلف، یادگیری این مهارت‌ها توسط خودتان را جدی بگیرید.
یک ادمین خلاق با به کار بستن ایده‌های جدید این راه را هموارتر می‌کند. همچنین بخش اعظمی از موفقیت کسب و کار در رابطه کسب و کار با مشتریان است. ادمین باید با در نظر گرفتن ویژگی‌های منحصر بفرد هر بیزینس استراتژی‌های مناسب تعامل با مشتریان را هم برنامه ریزی کند با خیال راحت مدیریت پیج اینستاگرام خود را به شرکت پیکی وب بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *